lunes, 19 de marzo de 2007

Historias del Raval primera parte: El niño del butano


El valiente humanoide J retozaba feliz en la cama junto a la bella ninfa E en una luminosa tarde de marzo. Todo parecía indicar que la tarde derivaría en una sudorosa experiencia de intercambio de fórmulas y disquisiciones intelectuales de alto voltaje entre el primate macho y la primate hembra. El revoltillo de sábanas ya empezaba a mostrar todos los síntomas propios del calentamiento global motivado por la inteligente conversación de esos dos cráneos privilegiados cuando de pronto oyeron un estruendo que provenía del exterior:

- Ay, ay, ay! Policía! Policía! Aquí! Aquí!

Gritos, llantos, alaridos, mugidos provienen de la calle. Sin saber qué pasa exactamente, la pareja detiene sus actividades intelectuales y afinan sus oídos para escuchar qué sucede:

- Policía! Que acaban de tirar una bombona de butano por el balcoooón!!!

Los dos héroes urbanos se quedan quietos en el lecho esperando que el devenir de los acontecimientos vuelva a su estado inicial. Mientrastanto, el rumor de la calle continuaba incesante:

- Niño! Niño! Métete pa dentro! cuidado! Ayyyy!!
- ¿Pero se va a tirar? ¿Se va a tirar?
- Ata jamalaSán!! Ata jamalaSán!!
- Jodeeeer!!

En ese momento: "Din-Dong!" J sale disparado de la cama en dirección a la puerta con la única protección corporal que su masculina piel. Instantes antes, en una profunda reflexión que casi acaba con el 95 por ciento de su masa encefálica, piensa: "me pongo la bata".

- Buenas tardes señor.
- Buenas tardes honorable policía, ¿sucede algo? - dice con voz temblorosa intentando aparentar un control absoluto de la situación
- Verá, acaban de tirar un bombona de butano a la vía pública desde el balcón contiguo al de usted, y mi compañero y yo nos preguntábamos si podríamos acceder al susodicho piso por su balcón, ya que el perturbado que ha ocasionado tales desperfectos se niega a abrir la puerta a las fuerzas del orden.
- Ah!!! Ningún problema! Pasen, pasen, síganme, yo les acompaño - dijo peinando con su mano la escarola de pelos que tenía en la cabeza.

Los agentes se dirigen hacía allí y deciden no intentar un salto imposible de balcón a balcón. No por la distacia, sino por la cantidad de mierda que acumula en tan poco espacio el balcón del que provienen los proyectiles. Los polis se miran entre ellos con cara de resignación, diciendo, "Tendremos que llamar a los bomberos" En ese momento, J piensa una posible solución al conflicto que sin duda lo elevaría a la categoría del Héroe Nacional del Raval, " ¿Y si apoyamos mi escalera de mano entre las dos barandillas y gateáis sobre ella?" Antes de articular la primera sílaba descarta la idea...

- Pues nada, muchas gracias por su colaboración.
- ¿Pero, qué ha pasado exactamente? - musitó J
- Han dejado solo a un chico deficiente mental en la casa de al lado y parece que ha entrado en un alocado éxtasis destructor lanzando todo tipo de objetos a la calle. Tendrán que venir los bomberos para que podamos intervenir. ¿Por casualidad tiene algún teléfono de contacto de sus vecinos?
- No, no tengo ningún número, pero una duda me acecha agente, ¿hemos de desalojar el edificio?- preguntó con decisión - Es que tendría que vestirme y tal...
- No, no hará falta. Contestó el joven poli con cara de alucinado.
- Vale, pues si necesitan algo más ya saben, aquí estoy, ¡ojo avizor!

J se retiró emocionado para explicar todo lo acontecido a su compañera de experimentos científicos. Salieron al balcón y observaron como toda una horda de vecinos arravaleros, jóvenes con monopatines y guiris todavía sin tostar se amontonaban en la esquina de la calle que había sido acordonada. Algunos flashes se disparaban entre la muchedumbre y al joven J se le pasó por la cabeza saludar a sus conciudadanos con ese admirable gesto con la mano que sólo los Soberanos y los Papas saben realmente hacer... Miró hacía el otro lado y vio al pobre chico con la mirada totalmente perdida, soltando unas extrañas risas que no le hicieron ninguna gracia: "Este tío está fatal" comentó a E. "Anda, sal de ahí y métete para dentro" le contestó E con sensateza.
Poco después aparecieron tres bomberos en extrañas tandas de uno:

- Bombero 1: Hola, ¿puedo pasar?
- Sí, adelante - mientras se apretaba el nudo del albornoz.
- Bombero 2: ¿Puedo pasar?
- Sí, claro
- Bombero 3: ¿Puedo pasar?
- Sí. Oigan, ¿va a venir el alcalde? ¿Dejo la puerta abierta?

Finalmente, los bomberos reventaron la puerta, la policía entró en el piso y los servicios sociales se llevaron al chico para que se tranquilizase. Los señores del fuego saltaron con sus cascos de grillo y sus botas de Herman Monster al balcón de al lado para cerrar por dentro la puerta del primero segunda. Se despidieron del sufrido ciudadano J agradeciendo su colaboración y comentándole que tuviera en cuenta que las plantas que tenía no sólo vivían del aire y que a ser posible, la próxima vez que viniesen, intentase retirar los pantalones, camisetas, sujetadores, calzoncillos, bragas y botellas de ron que tenía desperdigados por el comedor, que esa no era manera de recibir a las visitas...

Y cuando se fueron J volvió con E y le explicó que se sentía un buen ciudadano.
Y cuando se fueron J y E se fumaron un cigarro hablando.
Y cuando se fueron J y E se amaron...

8 comentarios:

Josep Maria Augé dijo...

Mr. q, ara et faig la típica pregunta que es fa als escriptors:

Quina part del teu conté/història és autobiogràfic? ;P

I amb posts com aquests, company, comenecs a arribar als nivells de la sensibilitat de la red little, si,si...

salute!!!!!

PD: Tio, un dia m'has de convidar a passar una jornada de 24 hores amb tu, la teva vida és de tot menys ordinària i rutinària...

Anónimo dijo...

Buenas, Antitot.

Com a part implicada, puc dir-te que la historia és totalment autobiografica.

E.

Quoèlet dijo...

Mr. Titot, evidentment tot és una il·lusió fruit de la meva naturalesa quixotesca, perquè com deien a el sexto sentido " En ocasiones veo niños con bombonas de butano"
Més o menys va anar així, va ser una tarda complicada i la veritat és que no fa falta donar-li molta canya a l'imaginació perquè el raval és una font inesgotable de situacions surrealistes com les del dissabte. Parafrasenjant al gran Zweig escriuré "24 horas en la vida de Quoèlet", vendré 6 milions d'exemplars per tot el món i faré un rawal en minuatura al mig de Las Vegas just al costat del casino Flamingo's...

Senyoreta E! No em puc creure la seva presència! Està clar que només s'ha decidit a intervenir quan s'ha sentit aludida per alguna estranya circunstància... Em sento honorat. Les seves paraules són un autèntic privilegi. De fet a visté la podríem definir com missis "On Cold Blood" perquè en tot moment vas control·lar la situació que a mi se m'escava de les mans. L'isntant en que vas oferir un cafè als bombers va ser sencillament sublim....

Josep Maria Augé dijo...

Déu n'hi do, déu n'hi do...entre tu i el delgado em feu deificar el raval, aquesta zona que sembla estar erigida en un punt de plaque stectòniques humans que, dia si dia tb, ofereix aventures extrasensorials sense haver de recorrer a les substàncies psicotròpiques...

I vigileu si decidiu cumplir la vostra funció biològica de reproducció, ja que ja sabeu que diuen els ambientalistes, i bé, un nou ésser amb la genètica lardiniana (no tinc el plaer de coneixer la E.) amb constant interacció amb el Raval pot donar lloc a un producte humà digne de la part més bizarra del youtube.

Bona nit senyorets...us deixo amb la intimitat dels vostres jo virtuals (em sento una espelma virtual ara, casum ses)

Gemma Puig Masip dijo...

Perquè després parlis del meu veïnat guetal!! Perdó pel comentari tardà però ja saps que estic at 150% of myself these days...

Aixx que bonic!! Hem descobert que en Lardín té talent literari i tot ;)...

I com diu l'Anti sortiré de puntetes d'aquest post per no destorbar ni fer d'espelma n_n

Quoèlet dijo...

Antitot, si parles del Delgado ja saps que t'estàs referint a aquest semidéu que va baixar de l'Olimp per il·luminar les nostres miserables carreres, oi? Tinc sentiments contradictoris al voltant del barri. A les 5 del matí i entre setmana, quan em desperta amb crits el yonki de torn em cago en la puta mare que va parir a tot quisqui, però quan passejo i veig que allà viu gent des del segle XIII se me pone gallina de piel... I l'ambientillo és del meu gust, perquè negar-ho. Respecte a la funció biològica res més lluny de la realitat. L'unica funció que ens havíem proposat era el pecat, el plaer carnal i la concupiscència...

Red little víking, què farem amb tu? Està clar que ets un altre working class heroin i que t'estan exprimint com una taronja. Recorda les les tres grans normes del gran Mestre Zen Tupak Quoèlet per superar l'estrés:

- Passa sempre de la feina
- Imagina sempre al teu cap en actituts ridícules, a ser possible fent les seves necessitats fisiològiques
- Porta xiclets al Gran Mestre Tupak i la joia i el bon karma inundarà la teva vida ;o )

I MAI feu d'espelma, amics! Recordeu que no s'ha de confondre la ficció amb la realitat, el jo literari amb el jo físic. Gràcies pels comentaris, fa ràbia dir-ho però sou tots una colla de magnífiques persones i sense cap mena de dubtes uns: CRANIS PRIVILEGIATS!!!

Gemma Puig Masip dijo...

** Red Little- Es penja el corn viking del coll, es fa les trenes i es disposa a contestar en clau vikinga**

No ho sé ni jo mateixa que he de fer amb mi mateixa i amb les meves circumstàncies? Crec que m'hauria de comprar urgentment la Play 3 i alienar-me de tot plegat O_O!!

Si continuem exprimint així aviat només trobareu reminiscències del que un dia vaig ser... Working class heroine XD... sóna bé, però jo no diria tant!!

Te n'adones Lardín que cada dia et canvies el nom i te'n poses un de més llarg?? A veure Mestre Zen Tupak Quoèlet, intentaré seguir es seves normes...ara el detall dels xiclets ja et tocaria marcar-te'l a tu no??

Mmm de totes maneres marxo ja... que la sensació d'espelma continua encesa ;)!

De res, home, apa a fer el teu torn de comentaris que ja fas tard... i com a mínim reconeixes el que era evident, innegable i certer que l'Anti i jo som uns cracks dels comentaris... i que som encantadors!! I ara després de fer-nos la pilota que ens vols demanar?? Ho sento Lardín però ja saps que si vols una Playstation 3 caldrà alguna cosa més que unes quantes paraules boniques ;) i una xuxe després de vendrem per 50 euros!!! :P

Josep Maria Augé dijo...

Fa per tu el barri Quoèlet...Ets un tio de tarannà decadent, de retromodernitat no fingida..Quina il·lusió fou topar-me amb tu ahir durant uns moments, esbotzant un somriure tímid i delicat a mesura que t'acostaves a la meva posició, deixant de banda la bella preciositat que okupaven els meus ulls per establir contacte visual (visual només, no vull crear malentesos domèstics!!) amb tu, amb aquesta magnificiencia que acostumes a dur amb tu...

I els vostres comentaris no són dignes per a mi...No tinc aquesta vareta màgica que teniu vosaltres quan entomeu un bolígraf o un teclat, i em sento bastant "ñoñi" al vostre costat, és ben cert...

I respecta a la red little viking (que per cert, a l'estiu me'n vaig a Noruega, fins al Cap Nord), no és bo deixar-te escanyar pel yugo capitalista...A la feina mai has de donar-ho tot de tu mateix, pq llavors confien en tu i saben que ets capaç de fer-ho...sempre a mig gas, fotent cagadetes de atnt en tant i fer-te el tontet pq pensin que, "quan no n'hi ha, no en raja".

Per cert, l'últim cop que vaig utilitzar aquesta frase feta, quasi em guanyo una demanda judicial (totalment cert) a causa d'haver provocat un amago de depressió txunga a una regidora de l'ajuntament de solsona....2 dies es va kedar tancada a casa per por a sortir al carrer...

P
E
T
O
N
S